بعد از یک سال توقف سئو سایت باید چه اقداماتی انجام داد ؟

بعد از یک سال توقف سئو سایت باید چه اقداماتی انجام داد ؟

بسیاری از کسب و کارهای دیجیتال ابتدا با شور و شوق زیاد اقدام به راه اندازی وب سایت و سئو و بهینه کردن آن برای موتور های جستجو میکنند ولی با توجه به اینکه در کار سئو نیاز به استمرار و حوصله ی زیاد است بعد از مدتی دلسرد شده و کار را رها می‌کنند اما بعد از مدتی مجددا به فکر احیای سایتشان می‌افتند، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای جبران این وقفه و ارتقای وضعیت سایت چه اقداماتی باید انجام داد؟

سه مرحله اصلی شروع فعالیت سایت بعد از توقف سئو

اولین قدم: آنالیز کامل سایت

بهترین نقطه شروع، انجام یک آنالیز کامل از وضعیت فعلی سایت است. برای آنالیز کامل سایت اول از همه اقدام به بررسی وضعیت ایندکس شدن صفحات سایت در موتورهای جستجو، وضعیت بک‌لینک‌ها، و بررسی ترافیک ارگانیک کنید در مرحله ی بعد سرعت بارگذاری صفحات، ریسپانسیو بودن سایت، و بررسی وجود مشکلات امنیتی را بررسی کنید و در نهایت محتوای سایت را از نظر کیفیت، به‌روز بودن، و مرتبط بودن با نیاز مخاطبان بررسی و در صورت نیاز محتوا ها را به روز رسانی کنید.

در طول زمان توقف سئو احتمال زیاد شرایط رقبا تغییر کرده و برای همین بررسی وضعیت و فعالیت رقبای اصلی در حوزه کاری شما نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

دومین قدم: بررسی اقدامات گذشته

پس از انجام آنالیز کامل سایت، باید به بررسی اقداماتی که در گذشته برای سایت انجام شده است بپردازیم. بررسی اینکه چه اقداماتی برای سئوی سایت انجام شده است و نتایج این اقدامات چه بوده است . بررسی اینکه چه نوع محتوایی برای سایت تولید شده است و چه بازخوردی از مخاطبان دریافت کرده است. بررسی اینکه چه فعالیت‌های بازاریابی برای جذب مخاطب به سایت انجام شده است و نتایج این فعالیت‌ها چه بوده است.

سومین قدم: تعیین استراتژی جدید

با در نظر گرفتن نتایج حاصل از دو مرحله قبل، باید یک استراتژی جدید برای ارتقای وضعیت سایت تدوین کنیم. این استراتژی باید اهداف مشخص و قابل‌اندازه‌گیری داشته باشد تا اهداف مشخص و قابل‌اندازه‌گیری برای ارتقای وضعیت سایت در زمینه‌های مختلف مانند سئو، ترافیک، و نرخ تبدیل تعیین شود.

همچنین تدوین یک برنامه عملیاتی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، با مشخص کردن وظایف، زمان‌بندی، و افراد مسئول میتواند کمک قابل توجهی به ترسیم نقشه راه سئو سایت در اینده داشته باشد و در نهایت تعیین بودجه لازم برای اجرای برنامه عملیاتی امری ضروری است.

توجه داشته باشید در انجام آنالیز و بررسی‌ها از ابزارهای تخصصی سئو و تحلیل وب استفاده کنید. در تدوین استراتژی جدید، به نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود توجه کنید. برای اجرای برنامه عملیاتی، از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید و صبور باشید و به طور مستمر نتایج اقدامات خود را رصد و پایش کنید. با انجام این مراحل و با تلاش و پشتکار، می‌توانید به رونق دوباره سایت خود و رسیدن به اهداف خود دست پیدا کنید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
اگه سوالی دارید بپرسید با کمال میل پاسخ خواهیم دادx